Program 2018

NA WSZYSTKIE KONCERTY I SPEKTAKLE WSTĘP WOLNY

Prowadzenie koncertów – Piotr Matwiejczuk, Program 2 Polskiego Radia

niedziela, 19 sierpnia

godz. 17.00 – kościół pw. NMP Leszno Zaborowo

SCEPUS BAROQUE

W składzie:

Katarzyna Wiwer, Julieta Gonzalez – soprany

Marcin Liwień – alt

Maciej Gocman – tenor

Piotr Zawistowski – bas

Dominika Małecka, Violetta Szopa-Tomczyk – skrzypce barokowe

Karolina Koślacz – viola da gamba

Daniel Zorzano– violone

Anna Viktoria Svoboda – gitara barokowa

Andrzej Zawisza – klawesyn

Manuel Salas – instrumenty perkusyjne

Program koncertu:

Hanac Pachap (Anonim)

Hernando Franco (1532–1585) ¡Oh, Señora! Motete

Gaspar Fernandes (1566–1629) Serenissima una noche

Gaspar Fernandes Jesus de mi goracon

Gaspar Sanz (1640–1710) Canarios

Jose Marin (ca. 1619–1699) Aquella sierra nevada

Gaspar Fernandes Principio de la pandorga

Francisco Lopez Capillas (ca. 1615 –1673) Magnificat 3i toni

Codex Martinez Compañon (manuskrypt z Peru c. 1782–1785) Lanchas para bailar

Gaspar Fernandes Toquen los Rabeles

Antonio de Salazar (c. 1650–1715) Tarara que yo soy Anton

Gaspar Fernandes Et incarnatus

Gaspar Fernandes Quieres pastorcillo

Gaspar Fernandes Venimos con glan contento

Gaspar Fernandes Magos que a palacio vais

Joan Prim (1628–1692) Salgan la gente de guerra

 godz. 19.30 – kościół św. Jana

STABAT MATER (Ingrida Gapova, Jakub Monowid, Capella 1547)

Ingrida Gapova – sopran

Jan Jakub Monowid – kontratenor

 

CAPELLA 1547 w składzie:

skrzpyce/prowadzenie: Dominika Małecka

skrzypce: Viola Szopa-Tomczyk, Katarzyna Szewczyk, Klaudia Matlak

altówka: Dymitr Olszewski

wiolonczela: Bartosz Kokosza

pozytyw/klawesyn: Dagmara Tyrcha

Program koncertu:

  1. Antonio Vivaldi (1678-1741) – Sinfonia h-moll „Al Santo Sepolcro” RV 169

Adagio molto

Allegro ma poco

 

  1. Antonio Vivaldi (1678-1741) – Stabat Mater RV 621

Stabat Mater

Cujus animam

O quam tristis

Quis est homo

Quis non posset

Pro peccatis

Eja Mater

Fac ut ardeat

Amen

 

  1. Pietro Antonio Locatelli (1695-1764) – Sinfonia Funebre f-moll

Lamento

Alla breve ma moderato

Grave

Non presto

 

  1. Giovanni Battista Pergolesi (1710-1736)  – Stabat Mater

Duetto: Stabat Mater

Aria soprano: Cujus animam gementem

Duetto: O quam tristis

Aria alto: Quae moerebat et dolebat

Duetto: Quis est homo

Aria soprano: Vidit suum dulcem natum

Aria alto: Eja Mater

Duetto: Fac ut ardeat cor meum

Duetto: Sancta Mater

Aria alto: Fac ut portem Christi mortem

Duetto: Inflammatus et accensus

Duetto: Quando corpus morietur – Amen

 

godz. 22.00 – Teatr Miejski

GEORGIJS OSOKINS

W programie:

 

Domenico Scarlatti Sonata D-moll L 103

 

Jean Philipe Rameau Suita G-dur

1. Les tricotets

2. L’indifferente

3. Menuets I & II

4. La poule

5. Les triolets

6. Les sauvages

7. L’enharmonique

8. L’egiptienne

 

Przerwa

 

J.S. Bach/ F. Busoni Adagio A-moll BWV 564

J.S. Bach/ A. Vivaldi Sicilene D-moll BWV 596, Larghetto D-moll BWV 972

Aleksandr Skriabin Preludium B-moll op. 37 nr 1

Claude Debussy Etiuda nr 11 Pour les arpeges composes

Fryderyk Chopin Etiuda B-moll op. 25 nr 10

Fryderyk Chopin Ballada nr 3 op. 47 As-dur

 

poniedziałek, 20 sierpnia

godz. 18.00 – Miejski Ośrodek Kultury

MARIUSZ PATYRA KWINTET

Sklad zespolu:

I skrzypce: Marta Huget-Skiba

II skrzypce: Anna Szalinska-Zazieblo

altówka: Sylwia Mroz-Celuch

wiolonczela: Dorota Wozniak-Mocarska

kontrabas: Radek Nur

klawesyn: Krzysztof Garstka


I cz. koncertu

J.S.Bach – Ciaccona

J.S.Bach – Violin Concerto E major BWV 1042

 II cz.koncertu

1. A.Piazzolla – Oblivion 3:48

2. N.Paganini – Cantabile 3:32

3. Ponce-Heifetz – Estrellita 3:14

4. Dvorak-Heifetz – Humoresque 3:27

 

1. N.Paganini – Capriccio nr. 24 4:32

2. A.Bazzini – La Ronde des Lutins (Scherzo fantastique) 5:42

3. Dinicu-Heifetz – Hora-Staccato 2:21

4. Monti – Czardasz 4:42

godz. 20.30 – Teatr Miejski

LEONARD ELSCHENBROICH, ALEKSIEJ GRYNIUK

​Ludwig van Beethoven – I Sonata wiolonczelowa F-dur op. 5 nr 1
Ludwig van Beethoven – II Sonata wiolonczelowa g-moll op. 5 nr 2
Ludwig van Beethoven – III Sonata wiolonczelowa A-dur op. 69
Ludwig van Beethoven – IV Sonata wiolonczelowa C-dur op. 102 nr 1
Ludwig van Beethoven – V Sonata wiolonczelowa D-dur op. 102 nr 2

wtorek, 21 sierpnia

godz. 18.00 – Teatr Miejski

KAROLINA CICHA I SPÓŁKA „KONCERT TATARSKI”

W składzie:

Karolina Cicha – głos, akordeon, klawisze, sampler perkusyjny

Karolina Matuszkiewicz – fidel płocka, suka biłgorajska, kobyz, kamancze

Mateusz Szemraj – saz, lutnia oud, cymbały, rubab

Próba odtworzenia zapomnianej muzyki Tatarów polskich.

Oryginalna muzyka Tatarów przybyłych na Podlasie w XV wieku nie zachowała się. I choć Tatarzy polscy przez wieki kultywowali swoją orientalną kuchnię, obyczaje i religijną odrębność, muzyka, z którą przyjechali zamilkła wraz z ich językiem. Nikt dziś nie wie, co i jak grali, gdy przybyli do Polski. Cicha  postanowiła wskrzesić tę zapomnianą muzykę. Poszukiwania materiału na płytę trwały jednak trzy lata. Była to podróż śladami żywych do dziś tradycji tatarskich w Tatarstanie i na Krymie. Podróż daleko na wschód, w archaiczne skale azjatyckich stepów. Na ich płycie zabrzmiał kobyz, obciągnięty skórą kozła czy orientalny saz. Nie zabrakło rytmu końskich kopyt.

 

godz. 20.30 –  kościół św. Krzyża

TIBURTINA ENSEMBLE, DAVID DORŮŽKA TRIO „Apokalypsis – Objawienie św. Jana”

Tiburtina Ensemble:

Barbora Kabátková -dyrektor artystyczny,

Hana Blažíková, Ivana Bilej Brouková, Tereza Havlíková, Marta Fadljevičová,

Barbora Kabátková – sopran

Kamila Mazalová, Daniela Čermáková, Anna Chadimová Havlíková – alt

David Dorůžka Trio:

David Dorůžka – gitara akustyczna, gitara elektryczna

Marcel Bárta – saksofon, klarnet

Martin Novák – instrumenty perkusyjne

Program koncertu:

Conductus Audi, pontus; audi, tellus (solo Kamila Mazalová)

Offertorium Stetit angelus

Introitus Signum magnum

Moteto In saeculum – In saeculum – In saeculum (solo Tereza Havlíková)

Communio Dico vobis

Kyrie

Interludium I. (solo David Dorůžka)

Lectio Ad decus ecclesiae – Lectio Libri Apocalypsis (solo Barbora Kabátková, Hana Blažíková)

Interludium II. (solo Marcel Bárta)

Moteto Homo miserabilis – Brumas est mors (solo Anna Chadimová Havlíková, Daniela Čermáková)

Canticum Benedictus es, Domine, Deus

Moteto Belial vocatur

Moteto Tres sunt causae

Conductus Casta, catholica – Da, dulcis domina (solo Marta Fadljevičová, Daniela Čermáková)

Interludium III (solo Martin Novák)

Antiphona Audivi vocem – Ps. 120 (solo Barbora Kabátková)

Sequentia Dies irae

Conductus Audi, pontus, audi, tellus (solo Kamila Mazalová)

środa, 22 sierpnia

godz.20.30 – Miejski Ośrodek Kultury

RADEK KAMIENIARZ, INGRIDA GAPOVA

Wykonawcy:

Ingrida Gápová – sopran
Radosław Kamieniarz – skrzypce
Bartosz Kokosza – wiolonczela
Aleksandra Rupocińska – klawesyn

G. F. Händel : Arie Niemieckie przeplatane częściami  sonat na skrzypce i basso continuo.

W programie:

* Sonata D-dur HWV 371
– Affetuoso
– Allegro

* Künft’ger Zeiten eitler Kummer
* Das zitternde Glänzen der spielenden Wellen
* Süßer Blumen Ambraflocken

* Sonata A-dur HWV 361
– Andante
– Allegro

* Süße Stille, sanfte Quelle HWV 205
* Singe Seele, Gott zum Preise
* Meine Seele hört im Sehen

* Sonata d-moll HWV 359a
– Adagio
– Allegro

* Die ihr aus dunkeln Grüften
* In den angenehmen Büschen
* Flammende Rose, Zierde der Erden

czwartek, 23 sierpnia

godz. 20.30 – kościół św. Jana

VIRTUOSISSIMO – DMITRY SINKOVSKY,

IL POMO D’ORO

Skład zespołu:

Dmitry Sinkovsky- dyrygent, skrzypce, kontratenor

Zefira Valova, Elena Davidova – skrzypce

Anna Nowak – Pokrzywińska – altówka

Ludovico Minasi – wiolonczela

Davide Nava – kontrabas

Rossella Policardo – klawesyn

W programie:

G.F. Telemann- Koncert B -dur TWV 51:B1  largo, vivace, adagio, allegro

J.A. Hasse- Adagio e Fuga

Jean-Marie Leclair- Koncert skrzypcowy D- dur op. 7 n°2 adagio, allegro non troppo, adagio, allegro

przerwa

A. Vivaldi – „Cessate, omai cessate” – Kantata RV 684

G.F. Handel- Trio sonata  g- moll. op. 2 n°5 HWV390  Larghetto, Allegro, Adagio, Allegro

A.Vivaldi- Koncert skrzypcowy d -moll. op. 8 n°7 RV242 “Per Pisendel” Allegro, Largo, Allegro

 

 

godz. 22.30 – Amfiteatr Festiwalowy (Plac Powstańców)

 

ADAM WALNY – spektakl lalkowy „Gould Wariacje”

Technika:
oryginalna i autorska technika nadmarionety klawiszowej w oparciu o naturalnych rozmiarów fortepian koncertowy na scenie o wymiarach 6m x 3m wraz z mechanizmem 16 silników na krzyżaku do animacji nadmarionety na wysokości 5m. Fortepian – autorskiej konstrukcji, który poprzez wciskanie określonych klawiszy porusza nadmarionetą.

Treść sztuki:  Geniusz pianistyki Glenn Gould u szczytu sławy niespodziewanie żegna się z koncertowaniem. Nie znosi teatru, który towarzyszy pianistycznym popisom  Postanawia niejako walczyć z publiką jej własną bronią i organizuje teatr. I w w tym teatrze Glenn Gould zagra Bacha, który to Jan Sebastian Bach wściekły na pomysł wysłania jego wariacji w kosmos (faktyczny pomysł astronautów z NASA, którzy w 1977 wysłali Arię z Wariacji Goldbergowskich w kosmos jako wizytówkę homo sapiens na wypadek gdyby tam żyli marsjanie) postanawia pozbawić ludzkość własnej spuścizny i podarować ją tym, którzy słuchać go będą w kosmosie. Na ziemi po raz ostatni aranżuje koncert zmarłego po wykonaniu właśnie Wariacji Glenna Goulda, wydobywa go przy pomocy jego własnego nagrania z fortepianu (pod postacią nadmarionety) i przedstawia własny muzyczny testament.

piątek 24, sierpnia

godz. 18.00 – Miejski Ośrodek Kultury

OLIVIA CENTURIONI, CAPELLA 1547

KONCERTY WIELKIE – Concerti Grossi

Olivia Centurioni – skrzypce solo/prowadzenie

 CAPELLA 1547 w składzie:

skrzypce: Dominika MałeckaGrzegorz Lalek, Monika Boroni, Joanna Gręziak, Klaudia Matlak

altówki: Natalia Reichert, Anna Wieczorek

wiolonczele: Jakub Kościukiewicz, Maria Piotrowska

kontrabas: Stanisław Smołka

teorba: Klaudyna Żołnierek

klawesyn: Ewa Mrowca

Program:

Arcangelo Corelli (1653-1713) Concerto grosso D-dur op.VI nr 4

Francesco Geminiani (1687-1762) Concerto Grosso e-moll op.III nr 5

Georg Muffat (1653 – 1704) Sonata II g-moll ze zbioru “L’Armonico Tributo”

przerwa

Wilhelm Van Wassenaer (1692-1766) Concerto grosso G-dur nr. 1 ze zbioru ”Concerti Armonici”

Charles Avison (1709-1770) Concerto Grosso d-moll nr 5 ze zbioru Concerti Grossi na podstawie sonat klawesynowych Domenico Scarlattiego

Arcangelo Corelli – Concerto Grosso op. VI nr 8

godz. 20.30 – Amfiteatr Festiwalowy (Plac Powstańców)

BUM BUM ORKESTAR

Skład:

Klarnet/sax – Oliwier Andruszczenko

Trąbka – Damian Marat

Akordeon – Mateusz Wachowiak

Saxhorn tenorowy – Bartek Stępień

Tuba – Piotr Janiec

Tapan (bułgarski bęben) – Mateusz Sieradzan

Program:

  1. KUSTINO HORO
  2. SIKI SIKI BABA
  3. MY OWN TUNE
  4. GADJE SIRBA
  5. AJDE JANO + JOVANO JOVANKE
  6. GANKINO HORO
  7. CZEKAJĄC NA CUD
  8. MISIRLOU
  9. WEDDING COCEK + UNDERGROUND
  10. KARE KONIE
  11. CZAJE SZUKARIJE
  12. AMSTERDAM

sobota, 25 sierpnia 

godz. 21.00 – Amfiteatr Festiwalowy (Plac Powstańców)

PUSTY BŁĘKIT

Jak można odczytać świat, który jest tak niepewny? Co byś zrobił wiedząc, że niebawem znikniesz? Historia ludzkiej bezsilności, zmieszania oraz wstydu, a zarazem odwagi, zapału i miłości. Relacje ludzi, którzy marzyli i mieli siłę, by trwać. Poszukiwania tego, co w domysłach i niedopowiedzeniach. Opowieść o ludziach, których już nie ma. Impresja minionego świata opowiedziana ruchem. Obraz inspirowany m.in. prozą B. Schulza oraz poezją E. Lee Masters’a.

„Ta historia będzie wzorem. Te przesady i te kulminacje, te spiętrzenia i te ekstazy. Ten wicher zdarzeń i huragan wypadków. Ta bezgraniczność smutku. Ta historia znaczone będzie w domyślnikach, w niedomówieniach. Przetykana westchnieniami i wielokropkami. Ta historia będzie wzorem. Aż żal serce ściska.”- fragment sztuki

reżyseria: Bartosz Bandura

występują: Agata Meyer-Lüters, Bartosz Bandura, Mateusz Bogdanowicz, Filip Meyer-Lüters.

godz. 22.30 Amfiteatr Festiwalowy (Plac Powstańców)

LENA PIĘKNIEWSKA „Coś przyjdzie: miłość lub wojna”

Do projektu zaproszeni zostali wspaniali muzycy: Jacek Kita (piano), Sebastian Frankiewicz (perkusja), Michał Górczyński (klarnet) oraz Wojciech Pulcyn (kontrabas) .

Nad stroną wizualną czuwa Karolina Fender Noińska.

„Coś przyjdzie: miłość lub wojna” to projekt muzyczny będący owocem (przypadkowego) spotkania Leny Piękniewskiej (pieśniarki i aktorki) z Pawłem Skorupką (kompozytorem i aranżerem). Ich wspólną inspiracją stał się wiersz Abramka Koplowicza „Marzenie”. Napisany przez trzynastolatka w łódzkim getcie, przetłumaczony na kilkanaście języków, utwór ten został z czasem symbolem dziecięcego pisarstwa w czasie zagłady. Abramek Koplowicz zginął w Auschwitz w wieku lat czternastu, jednak jego spuścizna ocalała dzięki przyrodniemu bratu autora, Lolkowi Grynfeldowi, mieszkającemu do dziś w Izraelu.

Twórczość młodych poetów z getta okazała się zaskakująco obfita, jej selekcja nie była łatwa. Wyznacznikiem w doborze materiału stał się rytm poezji, ale też – jak podpowiadała moc „Marzenia” Abramka Koplowicza – nadzieja, jaką niesie słowo.

Autorzy projektu, oprócz wspomnianych wcześniej wierszy Koplowicza, wybrali utwory literackie Zuzanny Ginczanki Abrahama Cytryna, i Janki Hescheles. Na podstawie tych tekstów podjęto próbę stworzenia dzieła muzycznego opartego na niesłabnącej nadziei. W wielu utworach to się udało, ale nie zawsze było to możliwe – w poruszającym liście „Do Mamusi” jedenastoletniej Janki Hescheles czy w „Zmienności ducha” Cytryna próżno szukać wiary w dotarcie do Ziemi Obiecanej.

 

niedziela, 26 sierpnia

godz. 20.30 – Teatr Miejski

JEKATERINA DIERŻAWINA

Jan Sebastian Bach –  Wariacje Goldbergowskie BVW 988